Sorto ei ole kadonnut

Elokuvaohjaaja Aki Kaurismäki itse kutsuu työläistrilogiana tunnettuja elokuviaan mieluiten ”luuseritrilogiaksi”: hänelle elokuvien kuvaamat ruumiillisissa töissä ahertavat ja itsestään melua pitämättömät pienipalkkaiset, yksinäiset ihmiset eli suomalaiset ovat väistämättömästi häviäjiä. Työläistrilogia tehtiin alun perin 1980-luvun osakekeinottelun ja rikastumisunelmien kääntyessä kohti 1990-luvun alun

Tervetuloa lukemaan!

Lue nyt uusi KU:n digilehti tutustumishintaan 5,90 euroa kuukaudessa! Pääset lukemaan tämän artikkelin heti, ja saat pääsyn myös arkistoomme.

Tilaa nyt KU. Edistät moniäänistä journalismia!

Arvoisa digilehden tilaaja, kirjaudu sisään lukeaksesi artikkelin!

ILMOITUS
ILMOITUS
ILMOITUS
ILMOITUS

Tervetuloa takaisin!

Kirjaudu sisään tilillesi:

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi. Palauta salasanasi klikkaamalla tästä.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Vastaamme mahdollisimman pian.

Salasanan palauttaminen

Syötä käyttäjänimesi tai sähköpostiosoitteesi salasanan palauttamista varten.