Ulkoistettuun asiakashankintaan, asiakkuuden hoitoon ja asiakaspalveluun erikoistunut Teleperformance Finland aikoo lopettaa vasta muutaman vuoden toimineen Jyväskylän yksikkönsä ja keskittää toiminnot Tampereelle.
Teleperformance Finland Oy avasi uuden contact centerin Jyväskylän Tourulaan keväällä 2006, jolloin keskuksessa aloitti työnsä parikymmentä palveluneuvojaa. Saman verran lisää väkeä palkattiin saman vuoden syksyllä. Yt-neuvottelujen käynnistyessä Jyväskylän yksikkössä oli töitä noin sadalle henkilölle.
Työnantajan mukaan uudelleenjärjestelyjen vuoksi käynnistetyt yt-neuvottelut koskevat lomautusten, irtisanomisten ja osa-aikaistamisten myötä 73 henkilötyövuoden vähentämistä.
– Kyllähän tässä lopettamisesta lähinnä on kysymys. Neuvotellaan vielä ja yritetään jos saataisiin jotain osia tänne, mutta kyllä työnantaja on lopettamassa koko Jyväskylän toimipisteen ja keskittämässä toiminnan Tampereelle, sanoo Toimihenkilöunionin sopimusala-asiamies Pirkko Pasanen.
Jopa 300 työpaikkaa suunnitelmissa
Vielä toissa vuonna Teleperformance Finland kaavaili Jyväskylän yksikön väkimäärän nostamista 250-300 henkilöön.
Vuonna 1982 perustettu Teleperformance Finland Oy on yksi Suomen suurimpia toimijoita ulkoistettujen contact center-palveluiden alalla ja se toimii osana maailman suurinta asiakaspalvelu- ja markkinointiyritystä. Yhtiön palveluksessa Tampereella ja Jyväskylässä on yhteensä noin 400 henkilöä.
Yhtiön asiakkaita ovat muun muassa teleoperaattorit, kaupan eri alat, media sekä rahoituspalvelu-, vakuutus-, postimyynti- ja julkaisualan toimijat.