Ulkoistettua asiakaspalvelua eli contact center -palvelua tarjoava GoExcellent käynnistää yhteistoimintaneuvottelut kaikissa kuudessa toimipisteessään Suomessa.
Henkilöstön vähennystarpeen arvioidaan olevan enintään 200 henkilöä yhtiön noin 1 200 Suomen-työntekijästä. GoExcellent ilmoittaa olevansa alallaan Suomen suurin.
– Meillä on yhden toimeksiannon osa irtisanottu. Meiltä loppuu osa meidän töistä, viestintäpäällikkö Markku Tuominen selventää.
– Se että millä järjestelyille tätä ongelmaa lähdetään purkamaan, se on sitten yt-neuvotteluiden alainen asia.
Yt-neuvottelut alkavat 1. maaliskuuta. Konsernijohtaja Terje Andreassen vakuutti yhtiön tiedotteessa, että henkilöstövaikutukset pyritään pitämään mahdollisimman vähäisinä järjestämällä toimintaa uudelleen.
Tammikuun lopussa Andreassen arvioi, että contact center -liiketoiminta on vahvassa kasvussa. Yhtiö ilmoitti tuolloin ryhtyvänsä organisoimaan uudelleen Suomen-toimintojaan.
GoExcellent tiedotti viime kesäkuussa palkkaavansa sata työntekijää asiakaspalvelutehtäviin. Viime keväänä se ilmoitti palkkaavansa 65 henkilöä Jyväskylään.
Yhtiöllä on toimipisteet Jyväskylässä, Kouvolassa, Lahdessa, Pietarsaaressa, Taivalkoskella ja Helsingissä. Sen asiakkaita ovat muiden muassa Canal Digital, DNA, Fortum, PlusTV, Viasat, RiksTV ja Telia.
Pohjoismaisen GoExcellent Groupin liikevaihto on 90 miljoonan euron luokkaa, ja sillä on 2 500 työntekijää Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa. Pääkonttori on Ruotsissa.