Suomalaiset ostivat viime vuonna verkosta tavaroita ja palveluita yli kymmenellä miljardilla eurolla. Edellisvuodesta verkkokauppa kasvoi kymmenen prosenttia.
Verkko-ostamisesta onkin tullut yhä suositumpaa. Asiakkuusmarkkinointiliiton, Kaupan liiton ja TNS Gallupin tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan suomalaiskuluttajien käymän verkkokaupan arvo kipusi viime vuonna 10,1 miljardiin euroon. Ulkomaisen verkkokaupan osuus potista on 13 prosenttia.
Eniten verkosta ostettiin edellisvuoden tapaan matkailuun ja liikenteeseen liittyviä tuotteita ja palveluja. Matkailupalveluja suomalaiset ostivat verkosta lähes 3,6 miljardilla eurolla.
Yhä useampi mies on myös ostanut ulkomaisesta verkkokaupasta kulutus- ja viihde-elektroniikkaa, autotarvikkeita ja varaosia sekä tietokone- tai konsolipelejä. Naiset taas ovat lisänneet hieman asusteiden, junalippujen ja kirjojen ostamista.