Vasemmistoliitosta on lähetetty useille puolueen aktiiveja kokoaville sähköpostilistoille kysely, jossa vastaajia pyydetään kertomaan näkemyksiään puolueen yleisilmeestä ja viestinnästä.
Mielipiteitä kerätään eurovaalien omatunto-teemasta ja kampanjan värivalinnasta. Molempien toimivuudesta Vasemmistoliiton kampanjoinnissa käytiin puolueväen keskuudessa keskustelua vielä vaalien jälkeenkin. Kyselyllä etsitään myös vinkkejä puoleen tulevan kampanjoinnin sisällöksi ja ilmeeksi, ja kysytään onko parempi kutsua Vasemmistoliittoa omantunnon puolueeksi vaiko omantunnon ja järjen puolueeksi.
– Puolue tähtää uudistumiseen. Ilmeen ja viestinnän toteuttamisella tulee tässä työssä olemaan suuri merkitys, kertoo viestintäpäällikkö Mika Vehkasaari.
– Olemme miettimässä kokonaan uusiksi Vasemmistoliiton viestinnän ilmettä ja siihen sisältyvää visuaalisesta ilmettä ja teemme tällä kyselyllä taustatyötä.
Vasemmistoliiton uusi viestinnällinen ilme on tarkoitus julkistaa puoluekokouksessa ensi vuoden kesäkuussa.
Vehkasaari ei ota valmistelutyön ollessa näin alkuvaiheessa kantaa siihen, miten suurta mullistusta uudistus tulee merkitsemään puolueen viestinnän ilmeessä.
Mitään konkreettista ei ole vielä käsissä, mutta yhdestä Vehkasaari on varma.
– Uusi ilme tulee olemaan tuore, hän lupaa.(KU)